Over hoe boerschappen ontstaan is
In 2013 begon Stéphanie zich te verdiepen in voeding. Wat haar opviel was dat er veel bewerkte producten waren met een waslijst aan toevoegingen. De fabrikanten doen er alles aan om het product zo mooi en lang houdbaar te maken, maar met name winstoptimalisatie is het grootste doel. Dat gaat ten koste van de kwaliteit en transparantie van de producten.
Dat kon beter. Stijn kwam op het idee om zelf de boodschappen te halen bij de lokale boer. Ze betaalden een eerlijke prijs aan de boer en kregen er verse, mooie en lekkere producten die met liefde gemaakt werden voor terug. Ze werden weer blij van koken en eten.
10 bevriende stellen werden gevraagd om 4 weken lang mee te doen. De vrienden waren zo enthousiast over de smaak en versheid van de producten en vertelden hierover tegen anderen. Zodoende sloten de vrienden van vrienden aan. Een bus werd gekocht, een locatie gehuurd, extra boeren werden gezocht en een site ging online. En zo ontstond Boerschappen.