Tekenmoment Vitam en directie Boerschappen 2025

Olympische hockeysters nieuwe ambassadeurs van Boerschappen



Breda, 2 April 2025 – Boerschappen, de écht verse maaltijdbox, kondigt vandaag haar eerste grootschalige merkcampagne aan. In samenwerking met Olympisch kampioenen Maria Verschoor en Freeke Moes betreedt Boerschappen de sportwereld vanuit haar missie om gezonde voeding veel toegankelijker te maken.

Met deze campagne wil Boerschappen de relevantie van eerlijke, lokale en duurzame voeding koppelen aan thema’s als gezondheid, prestatie en bewust leven. Een combinatie die perfect aansluit bij de leefstijl van een groeiende groep consumenten.

“Maria en Freeke zijn niet alleen topsporters, maar ook krachtige rolmodellen. Met deze samenwerking zetten we een volgende stap in onze missie: een voedselketen die deugt én voedt,” zegt Drees Peter van den Bosch, algemeen directeur van Boerschappen.



Van sportprestatie naar voedseltransitie

De campagne laat zien hoe voeding en sport samenkomen. Maria en Freeke gaan letterlijk ‘de boer op’, ervaren de producten van Boerschappen en delen hun inzichten via eigen kanalen. Ze laten zien hoe je eenvoudig gezonde, seizoensgebonden voeding kunt integreren in een actief leven — én tegelijkertijd bijdraagt aan een eerlijker voedselsysteem.

Freeke Moes: “Goede voeding is essentieel voor elke sporter. Boerschappen maakt het makkelijk om bewust te eten én de Nederlandse boer te steunen.”

Maria Verschoor vult aan: “We vinden het belangrijk om iets terug te geven en anderen te inspireren. Deze campagne past daar perfect bij.”



Over Boerschappen

Boerschappen levert verse, lokale en duurzame producten direct van de boer aan de consument. Door een korte en transparante keten zonder tussenhandel biedt het bedrijf een alternatief voor het traditionele voedselsysteem. Het merk groeit snel en speelt in op de groeiende behoefte aan eerlijk geproduceerd en voedzaam eten.


Voor meer informatie of interviewverzoeken of beeldmateriaal:  
Marlous Spaven
06 5591 0051
marlous@boerschappen.nl
www.boerschappen.nl

Olympische hockeysters nieuwe ambassadeurs van Boerschappen



Breda, 2 April 2025 – Boerschappen, de écht verse maaltijdbox, kondigt vandaag haar eerste grootschalige merkcampagne aan. In samenwerking met Olympisch kampioenen Maria Verschoor en Freeke Moes betreedt Boerschappen de sportwereld vanuit haar missie om gezonde voeding veel toegankelijker te maken.

Met deze campagne wil Boerschappen de relevantie van eerlijke, lokale en duurzame voeding koppelen aan thema’s als gezondheid, prestatie en bewust leven. Een combinatie die perfect aansluit bij de leefstijl van een groeiende groep consumenten.

“Maria en Freeke zijn niet alleen topsporters, maar ook krachtige rolmodellen. Met deze samenwerking zetten we een volgende stap in onze missie: een voedselketen die deugt én voedt,” zegt Drees Peter van den Bosch, algemeen directeur van Boerschappen.



Van sportprestatie naar voedseltransitie

De campagne laat zien hoe voeding en sport samenkomen. Maria en Freeke gaan letterlijk ‘de boer op’, ervaren de producten van Boerschappen en delen hun inzichten via eigen kanalen. Ze laten zien hoe je eenvoudig gezonde, seizoensgebonden voeding kunt integreren in een actief leven — én tegelijkertijd bijdraagt aan een eerlijker voedselsysteem.

Freeke Moes: “Goede voeding is essentieel voor elke sporter. Boerschappen maakt het makkelijk om bewust te eten én de Nederlandse boer te steunen.”

Maria Verschoor vult aan: “We vinden het belangrijk om iets terug te geven en anderen te inspireren. Deze campagne past daar perfect bij.”



Over Boerschappen

Boerschappen levert verse, lokale en duurzame producten direct van de boer aan de consument. Door een korte en transparante keten zonder tussenhandel biedt het bedrijf een alternatief voor het traditionele voedselsysteem. Het merk groeit snel en speelt in op de groeiende behoefte aan eerlijk geproduceerd en voedzaam eten.


Voor meer informatie of interviewverzoeken of beeldmateriaal:  
Marlous Spaven
06 5591 0051
marlous@boerschappen.nl
www.boerschappen.nl




Tekenmoment Vitam en directie Boerschappen 2025

Boerschappen en Vitam laten zien dat duurzaamheid ook thuishoort in de cateringbranche.



Breda, 12 februari 2025 – Een doorbraak in de cateringwereld: Boerschappen en cateraar Vitam bundelen hun krachten om te bewijzen dat duurzaam en gezond eten de norm kan zijn, ook op de werkvloer. Met een exclusieve samenwerking van acht jaar wordt Boerschappen de vaste leverancier van groenten, fruit, vlees en zuivel voor meer dan 300 bedrijfsrestaurants. Dit betekent een directe en eerlijke verbinding met boeren, minder voedselverspilling en een transparantere keten.


Kiezen voor een betere voedselketen
Met deze samenwerking laat Vitam zien dat catering anders kan. Minder schakels, meer seizoensgebonden producten en een bewuste keuze voor biologische en regeneratieve landbouw. CEO Jørgen Vestjens van Vitam licht toe:

 "Wij kiezen radicaal voor korte, transparante ketens en werken zoveel mogelijk met duurzame, Nederlandse producten. Samen met Boerschappen zorgen we ervoor dat gezond en goed eten niet langer een uitzondering is, maar de standaard."

Vanaf 1 juni 2025 start Boerschappen met leveren. Gefaseerd worden alle Vitam-locaties aangesloten op de korte ketens van Boerschappen.

Tekenmoment Vitam en Boerschappen 2025

Meer dan een samenwerking, een statement
Deze samenwerking is een krachtig signaal in een sector die in beweging is. Waar catering eerder draaide om prijs, kijken opdrachtgevers nu steeds vaker naar duurzaamheid en maatschappelijke impact. Stijn Markusse, oprichter van Boerschappen, benadrukt:

"Dit is niet zomaar een contract, dit is een keuze voor een betere voedselketen. Vitam bewijst dat cateringbedrijven verantwoordelijkheid kunnen nemen en echt kunnen bijdragen aan een gezondere wereld. Dit doen we niet een beetje, dit doen we groots."


Impact op grote schaal
De impact is voelbaar op alle niveaus. Meer dan 30.000 mensen eten dagelijks op Vitam-locaties. Dankzij deze samenwerking krijgen zij maaltijden die rechtstreeks van de boer komen, zonder onnodige tussenstappen en met een eerlijke prijs voor de makers.

Drees Peter van den Bosch, CEO van Boerschappen, ziet dit als een opstap naar bredere veranderingen:

"We willen laten zien dat duurzaam en gezond eten niet exclusief is, maar voor iedereen bereikbaar moet zijn. Dit volume stelt ons in staat om op grote schaal regeneratieve en circulaire ketens op te bouwen. Dat is de toekomst."

Met deze samenwerking bewijzen Boerschappen en Vitam dat duurzaamheid en catering hand in hand gaan. Een voorbeeld voor de hele sector.



Voor meer informatie of interviewverzoeken:  
Drees Peter van den Bosch
076-7002400
Drees@boerschappen.nl 

Boerschappen en Vitam laten zien dat duurzaamheid ook thuishoort in de cateringbranche.



Breda, 12 februari 2025 – Een doorbraak in de cateringwereld: Boerschappen en cateraar Vitam bundelen hun krachten om te bewijzen dat duurzaam en gezond eten de norm kan zijn, ook op de werkvloer. Met een exclusieve samenwerking van acht jaar wordt Boerschappen de vaste leverancier van groenten, fruit, vlees en zuivel voor meer dan 300 bedrijfsrestaurants. Dit betekent een directe en eerlijke verbinding met boeren, minder voedselverspilling en een transparantere keten.


Kiezen voor een betere voedselketen
Met deze samenwerking laat Vitam zien dat catering anders kan. Minder schakels, meer seizoensgebonden producten en een bewuste keuze voor biologische en regeneratieve landbouw. CEO Jørgen Vestjens van Vitam licht toe:

 "Wij kiezen radicaal voor korte, transparante ketens en werken zoveel mogelijk met duurzame, Nederlandse producten. Samen met Boerschappen zorgen we ervoor dat gezond en goed eten niet langer een uitzondering is, maar de standaard."

Vanaf 1 juni 2025 start Boerschappen met leveren. Gefaseerd worden alle Vitam-locaties aangesloten op de korte ketens van Boerschappen.

Tekenmoment Vitam en Boerschappen 2025

Meer dan een samenwerking, een statement
Deze samenwerking is een krachtig signaal in een sector die in beweging is. Waar catering eerder draaide om prijs, kijken opdrachtgevers nu steeds vaker naar duurzaamheid en maatschappelijke impact. Stijn Markusse, oprichter van Boerschappen, benadrukt:

"Dit is niet zomaar een contract, dit is een keuze voor een betere voedselketen. Vitam bewijst dat cateringbedrijven verantwoordelijkheid kunnen nemen en echt kunnen bijdragen aan een gezondere wereld. Dit doen we niet een beetje, dit doen we groots."


Impact op grote schaal
De impact is voelbaar op alle niveaus. Meer dan 30.000 mensen eten dagelijks op Vitam-locaties. Dankzij deze samenwerking krijgen zij maaltijden die rechtstreeks van de boer komen, zonder onnodige tussenstappen en met een eerlijke prijs voor de makers.

Drees Peter van den Bosch, CEO van Boerschappen, ziet dit als een opstap naar bredere veranderingen:

"We willen laten zien dat duurzaam en gezond eten niet exclusief is, maar voor iedereen bereikbaar moet zijn. Dit volume stelt ons in staat om op grote schaal regeneratieve en circulaire ketens op te bouwen. Dat is de toekomst."

Met deze samenwerking bewijzen Boerschappen en Vitam dat duurzaamheid en catering hand in hand gaan. Een voorbeeld voor de hele sector.



Voor meer informatie of interviewverzoeken:  
Drees Peter van den Bosch
076-7002400
Drees@boerschappen.nl 




Groepsfoto directie Boerschappen 2025

Boerschappen kondigt nieuwe directie aan.


Breda, 5 februari 2025 - Boerschappen, het grootste korte-keten initiatief in Nederland, verwelkomt Drees Peter van den Bosch, ex-CEO Hutten Catering, en Machiel Resink, ex-CFO Vegetarische Slager, als nieuwe directie om de volgende groeifase verder vorm te geven. Oprichters Stéphanie Vellekoop en Stijn Markusse blijven onverminderd betrokken bij Boerschappen.

Boerschappen werd in 2013 opgericht door Stéphanie Vellekoop (40) en Stijn Markusse (39) en maakte een grote groei door. Inmiddels levert het bedrijf wekelijks duizenden boodschappenboxen, is het de vaste leverancier van maaltijden voor het overgrote deel van alle gevangenissen in Nederland en levert het maaltijdoplossingen voor vakantieparken in zowel Nederland als België en voor zorginstellingen.

Met een netwerk van meer dan 180 boeren, ontwikkelde Boerschappen een nieuwe voedselketen en groeide het in 2024 met 57% ten opzichte van het jaar ervoor. Oprichter Stijn Markusse: ,,Het is een droom die uitkomt dat Boerschappen inmiddels op zo’n grote schaal laat zien dat het wél kan; een keten die deugt’’.

Drees Peter van den Bosch zal zich als CEO richten op het verder uitbouwen van het bedrijf. In 2024 is een stevige basis gelegd waarop doorgebouwd kan worden en met de laatste ontwikkelingen verwacht Boerschappen de groei van 2024 ook in de komende jaren te kunnen doorzetten. Drees: ,,Boerschappen heeft met haar sterke missie een geweldige uitgangspositie om, met respect voor mens en natuur, nog veel verder op te schalen en oplossingen te bieden voor een zeer brede klantengroep. Op die manier kunnen we nog veel meer boeren helpen met een gezond verdienmodel’’.
Machiel Resink heeft in zijn rol als operationeel directeur sinds september 2023 een sleutelrol gespeeld in het realiseren van de groei in 2024 en schaalde de organisatie succesvol op. Ook hij treedt nu officieel toe tot de directie in de rol van CFO. Onder zijn leiding wil Boerschappen nog veel verder opschalen, terwijl het bedrijf blijft vasthouden aan zijn duurzame kernwaarden. Zo worden continuïteit en duurzaamheid gewaarborgd.

Oprichters Stéphanie en Stijn blijven onverminderd betrokken bij het bedrijf en ook in de eigendomsstructuur is niks veranderd. Zij kijken vol vertrouwen naar de toekomst. Stéphanie: ,,Met Drees en Machiel aan het roer zetten we een volgende stap in onze ambitie om duurzaam eten toegankelijk te maken voor iedereen’’.

Stijn zal zich als CCO voornamelijk bezighouden met het bedenken en ontwikkelen van innovatieve concepten, nieuwe verdienmodellen en het versterken van de salesactiviteiten. Stéphanie zal zich vooral zich richten op het bewaken en borgen van de missie; voeding die voedt, uit een keten die deugt.




Voor meer informatie:  
Marlous Spaven

076-7002400
Marlous@boerschappen.nl 

Boerschappen kondigt nieuwe directie aan.


Breda, 5 februari 2025 - Boerschappen, het grootste korte-keten initiatief in Nederland, verwelkomt Drees Peter van den Bosch, ex-CEO Hutten Catering, en Machiel Resink, ex-CFO Vegetarische Slager, als nieuwe directie om de volgende groeifase verder vorm te geven. Oprichters Stéphanie Vellekoop en Stijn Markusse blijven onverminderd betrokken bij Boerschappen.

Boerschappen werd in 2013 opgericht door Stéphanie Vellekoop (40) en Stijn Markusse (39) en maakte een grote groei door. Inmiddels levert het bedrijf wekelijks duizenden boodschappenboxen, is het de vaste leverancier van maaltijden voor het overgrote deel van alle gevangenissen in Nederland en levert het maaltijdoplossingen voor vakantieparken in zowel Nederland als België en voor zorginstellingen.

Met een netwerk van meer dan 180 boeren, ontwikkelde Boerschappen een nieuwe voedselketen en groeide het in 2024 met 57% ten opzichte van het jaar ervoor. Oprichter Stijn Markusse: ,,Het is een droom die uitkomt dat Boerschappen inmiddels op zo’n grote schaal laat zien dat het wél kan; een keten die deugt’’.

Drees Peter van den Bosch zal zich als CEO richten op het verder uitbouwen van het bedrijf. In 2024 is een stevige basis gelegd waarop doorgebouwd kan worden en met de laatste ontwikkelingen verwacht Boerschappen de groei van 2024 ook in de komende jaren te kunnen doorzetten. Drees: ,,Boerschappen heeft met haar sterke missie een geweldige uitgangspositie om, met respect voor mens en natuur, nog veel verder op te schalen en oplossingen te bieden voor een zeer brede klantengroep. Op die manier kunnen we nog veel meer boeren helpen met een gezond verdienmodel’’.
Machiel Resink heeft in zijn rol als operationeel directeur sinds september 2023 een sleutelrol gespeeld in het realiseren van de groei in 2024 en schaalde de organisatie succesvol op. Ook hij treedt nu officieel toe tot de directie in de rol van CFO. Onder zijn leiding wil Boerschappen nog veel verder opschalen, terwijl het bedrijf blijft vasthouden aan zijn duurzame kernwaarden. Zo worden continuïteit en duurzaamheid gewaarborgd.

Oprichters Stéphanie en Stijn blijven onverminderd betrokken bij het bedrijf en ook in de eigendomsstructuur is niks veranderd. Zij kijken vol vertrouwen naar de toekomst. Stéphanie: ,,Met Drees en Machiel aan het roer zetten we een volgende stap in onze ambitie om duurzaam eten toegankelijk te maken voor iedereen’’.

Stijn zal zich als CCO voornamelijk bezighouden met het bedenken en ontwikkelen van innovatieve concepten, nieuwe verdienmodellen en het versterken van de salesactiviteiten. Stéphanie zal zich vooral zich richten op het bewaken en borgen van de missie; voeding die voedt, uit een keten die deugt.




Voor meer informatie:  
Marlous Spaven

076-7002400
marlous@boerschappen.nl